Inflytt- & avflyttning
Information
Den här webbplatsen behöver lagra så kallade kakor (cookies) på din dator för att fungera. De finns två typer av kakor, temporära och permanenta. De kakor som den här webbplatsen behöver är av temporär natur och rensas bort när du stänger din webbläsare. För att kunna lagra undan att du accepterar kakor måste webbplatsen dock skapa en permanent kaka för den här webbplatsen för att lagra att du accepterar användning av kakor även vid kommande besök hos oss. För att kunna använda webbplatsen behöver du acceptera att vi lagrar undan kakor på din dator.
Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!
-
-
Lägenheten är inte städad ordentligt, vad ska jag göra?
-
-
Om du upplever brister eller fel i lägenheten i samband med din inflyttning så ska det anmälas till oss inom 7 dagar från inflyttningsdagen. Observera att om du har klagomål på städningen så är det viktigt att den informationen når oss direkt när du tillträder lägenheten. Ta gärna bilder på det som du anser ej uppfyller kraven och skicka in till oss. Vi som hyresvärd tillsammans med dig som hyresgäst gör en bedömning på om det är vi som ska åtgärda städningen eller om du själv kan ordna med det. Tänk på att alltid ta en dialog med oss först innan du åtgärdar något själv, det blir annars svårt för oss att avgöra om det fanns en brist eller inte i lägenheten.
-
-
Kan jag vara säker på att min lägenhet är besiktad vid inflyttningstillfället?
-
-
Vi slutbesiktigar alla våra lägenheter vid en avflytt. Eventuella anmärkningar som görs under en besiktning ska vara åtgärdade innan du får tillträde till lägenheten (om annat inte avtalats).
Om du upplever brister eller fel i lägenheten i samband med din inflyttning så ska det anmälas till oss inom 7 dagar från inflyttningsdagen. Observera att om du har klagomål på städningen så är det viktigt att den informationen når oss direkt när du tillträder lägenheten. Ta gärna bilder på det som du anser ej uppfyller kraven och skicka in till oss. Vi som hyresvärd tillsammans med dig som hyresgäst gör en bedömning på om det är vi som ska åtgärda städningen eller om du själv kan ordna med det. Tänk på att alltid ta en dialog med oss först innan du åtgärdar något själv, det blir annars svårt för oss att avgöra om det fanns en brist eller inte i lägenheten.
-
-
Jag vill lämna min lägenhet tidigare och har en kompis som vill ta över den, hur gör vi?
-
-
Uppsägningstiden på din lägenhet är alltid tre (3) månader och det är denna tid du måste räkna med oavsett om du känner någon som kan ta över lägenheten tidigare. Vi följer rutiner gällande besiktningar och administration som sker vid en uppsägning, lova därför aldrig någon att de har rätt att överta lägenheten tidigare eller att det går att lösa.
Din kompis är alltid välkommen att registrera sig på vår hemsida som intressent och sen maila oss om att de är intresserade av lägenheten. Observera att vi i Visby tillämpar bostadskö och inte gör några avsteg från den!