Gå till innehåll
  • Ledigt just nu
    • Sök objekt
    • Lediga lägenheter
    • Lediga p-platser
    • Lediga lokaler
  • Nyproduktion
    • Pågående projekt
    • Kommande projekt
      • Genarp - Aspeholm
      • Hässleholm - Björklunda
      • Kristianstad - Fängelset
      • Malmö - Öster om mässan
      • Västerås - Sätra
  • Mina sidor
    • Registrera dig
    • Glömt lösenord
  • Frågor & svar
    • För dig som hyresgäst
      • Min bostad
      • Hyresavi & betalning
      • Inflytt- & avflyttning
      • Trivsel & trygghet
    • För dig som bostadssökande
      • Min profil
      • Intresseanmälan & bostadskö
      • Visning & kontrakt
  • Blanketter
  • Uthyrningsriktlinjer
Logga in
Registrera dig
Klarabo
 
Hem / Frågor & svar / För dig som bostadssökande / Min profil
  • Ledigt just nu
  • Nyproduktion
  • Mina sidor
  • Frågor & svar
    • För dig som hyresgäst
    • För dig som bostadssökande
      • Min profil
      • Intresseanmälan & bostadskö
      • Visning & kontrakt
  • Blanketter
  • Uthyrningsriktlinjer

Min profil

Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!

  • Vad menas med inkomstunderlag?
  • För att kunna bli erbjuden en lägenhet hos oss måste vi kontrollera så att du/ni uppfyller de krav vi ställer i våra uthyrningsriktlinjer. Det innebär bl.a. att vi behöver kontrollera så att det finns en stadigvarande inkomst i form av arbete, pension eller liknande. Vi vill därför att du alltid laddar upp underlag som styrker din inkomst. Det kan exempelvis vara en kopia på ditt anställningsavtal eller liknande tillsammans med de tre senaste lönespecifikationerna. Det kan vara en kopia på beslut om din pension från Pensionsmyndigheten eller en kopia på ditt beslut om CSN tillsammans med utbetalningsbesked. 

    Dessa underlag är något som vi alltid kommer att begära in så för att spara tid i uthyrningsprocessen hjälper det oss om det redan finns uppladdat i din profil. 

  • Jag kan inte registrera mig, får ett felmeddelande. Vad ska jag göra?
  • Får du ett felmeddelande när du försöker att registrera din profil så är det viktigt att du noterar vad felmeddelandet säger och kontaktar oss. För att vi ska kunna felsöka är det viktigt att vi vet i vilket steg felmeddelandet dök upp och hur det löd. 

  • Vi är två som söker lägenhet, hur registrerar vi det?
  • Om ni är två som söker en lägenhet rekommenderar vi att ni skapar varsin profil. Dock så kan man i respektive profil ange hur många vuxna/barn man är i hushållet. När ni sedan lämnar intresseanmälan och eventuellt blir kallade på visning så kan ni informera ansvarig uthyrare om att ni söker ihop och ge namnet på den andra parten. På så sätt får vi uppgifterna om er båda och kan göra en hyresgästprövning. 

    Observera att det inte går att koppla ihop två profiler.

  • Kan jag få utskick om lediga lägenheter?
  • Om du loggar in på Mina sidor och klickar på Intressesanmälan lägenhet i menyn så kan du där bocka i om du önskar prenumerationsutskick om lediga lägenheter eller ej. Tänk på att du måste ha en aktiv profil för att kunna få utskicken, det vill säga att du har fyllt i alla uppgifter som krävs för att kunna söka en lägenhet. 

  • Kan mina ködagar försvinna?
  • Ja, dina ködagar försvinner om du inte loggar in minst 1 gång/halvår på din profil. Det här är ditt eget ansvar som bostadssökande och ködagar som försvunnit kan ej fås tillbaka. Lägg in en påminnelse i din kalender om att du behöver logga in så att du inte glömmer av det. 

 
KlaraBo Sverige AB
 
  • Ordinarie sida
  • Platskarta
  • Webbplatsinformation
 
© KlaraBo Sverige AB 2025